Balıkta Bulunan Vitaminler Nelerdir?
15 Mayıs 2024

Balıkta Bulunan Vitaminler Nelerdir?

Balıktaki Vitaminler, Balık sağlık açısından en faydalı besinler arasındadır. İçeriğinde pek çok vitamin, mineral ve protein barındıran balık hastalıkların da baş düşmanı sayılmaktadır. Her bireyin mutlaka ayda en az bir kez balık tüketmesi kişisel ve zihinsel gelişim için büyük önem teşkil etmektedir.

Balıkta Bulunan Vitaminler
  • B1 Vitamini: bu vitamin suda çözülebilenler grubundandır. B1 vitamini yönünden zengin ola balık, sinir sistemi bozukluklarına iyi gelmektedir. Karbonhidrat ve glikozun enerjiye dönüştürülmesinde faydalı olan bu vitamin bireylerin cilt, saç, tırnak ve dokularının daha canlı ve parlak olmasını da sağlamaktadır. Bu nedenle balık tüketimi görsel olarak da sizin hoş bir doğallığı yakalamanızda etkili olacaktır.
  • B3 Vitamini: Balıkta bol miktarda bulunan B3 vitamini özellikle somon balığında yoğundur. Hücrelerin yenilenmesini ve görevlerini yerine getirmesini sağlarken, bir yandan da kan şekerini düzenlemektedir. Aynı zamanda B3 vitamini sayesinde yağın işlenmesi sağlanarak damar tıkanıklıklarının da tedavisi sağlanmaktadır. Kalp rahatsızlıklarının giderilmesinde de aktif rol oynamaktadır. Balık tüketimini artırarak B3 vitamini eksikliğini giderebilirsiniz. Faka farklı yaş gruplarına göre, çok fazla alımlarda mide sorunlarına neden olabilen B3 vitamini fazlalığı sorunlar yaşamanıza neden olabilir. Bu nedenle B3 vitamini yönünden çok fazla zengin gıdaları aynı zamanlarda kullanmamaya özen gösterin.
  • B6 Vitamini: Genellikle sindirimi ve metabolizmayı düzenlediği için diyet listelerinde baş rolde bulunur. Aynı zamanda kalbi koruyor ve kanın temiz bir şekilde vücutta dolaşmasını sağlıyor. Bunun yanı sıra mutluluk hissini artırdığı ve zihnin daha aktif olarak çalıştığı da belirtilmiştir. Öğrencilerin ve çalışan kişilerin bolca B6 vitamini içeren besinleri tüketmesi gerekir. Bunların başında da yine balık gelmektedir.
  • B12 Vitamini: Balıkta bolca bulunmaktadır. Kırmızı kanın üretilmesini sağlar ve sindirimi kolaylaştırır. Ne kadar tüketirseniz tüketin vücut zaten fazlasını atacağından bir zararı olmamaktadır.
  • Balıkta aynı zamanda fosfor, omega-3, protein ve çeşitli minerallerde bulunmaktadır. Doğrudan ya da dolaylı yoldan bolca vitamin ve mineral deposu olan balığı tüketmeyen kişilerde ilerleyen yıllarda cilt sorunları, saç dökülmeleri ve solgun bir yüz karşılaşabileceği görsel sıkıntılardandır. Ayrıca kalp hastalıkları, kilo verememe gibi sorunlar yaşamaları da tesadüf değildir.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Dülger Balığı Türleri ve Özellikleri

Dülger Balığı Türleri ve Özellikleri

Gelincik Balığı Türleri ve Özellikleri

Gelincik Balığı Türleri ve Özellikleri

Dil Balığı Türleri ve Özellikleri

Dil Balığı Türleri ve Özellikleri

Balığın Faydaları Nelerdir?

Balığın Faydaları Nelerdir?

Yılan Balığı Türleri ve Özellikleri

Yılan Balığı Türleri ve Özellikleri

Güncel

Yayın Balığı Türleri ve Özellikleri

Yayın Balığı Türleri ve Özellikleri

Güncel

Balık Yağı Hapı Faydaları ve Kullanımı

Balık Yağı Hapı Faydaları ve Kullanımı

Güncel

Zebra Balığı Türleri ve Özellikleri

Zebra Balığı Türleri ve Özellikleri

Timsah Balığı Türleri ve Özellikleri

Timsah Balığı Türleri ve Özellikleri

Süs Balıkları Türleri ve Özellikleri

Süs Balıkları Türleri ve Özellikleri

Melek Balığı Türleri ve Özellikleri

Melek Balığı Türleri ve Özellikleri

Kaya Balığı Türleri ve Özellikleri

Kaya Balığı Türleri ve Özellikleri

Somon Balığı Tarifi ve Malzemeleri

Somon Balığı Tarifi ve Malzemeleri

Lüfer Balığı Türleri ve Özellikleri

Lüfer Balığı Türleri ve Özellikleri

Tatlı Su Balıkları Nelerdir?

Tatlı Su Balıkları Nelerdir?

Balık Ağı Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Balık Ağı Kullanımı ve Faydaları Nelerdir?

Balık Mezeleri Tarifleri ve Malzemeleri

Balık Mezeleri Tarifleri ve Malzemeleri